Obchodní podmínky pro výlep plakátů

01.11.2015 13:35

Obchodní podmínky pro výlep plakátů na plochách spravovaných společností JMB plus, s. r. o.

 

I.   Úvodní ustanovení

1.     Tyto všeobecné obchodní podmínky plakátování (dále jen “ podmínky“) jsou platné pro společnost JMB plus, s.r.o. se sídlem 17. Listopadu 1296, 293 01 Mladá Boleslav IČ: 24131211, DIČ: CZ24131211. Následující obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy (potvrzené objednávky) o výlepu plakátů na plakátovací plochy.

2.     Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti dodavatele a jeho odběratelů, kterými  mohou být fyzické nebo  právnické osoby, které si formou písemné objednávky nebo smlouvy objednají u dodavatele zhotovení díla – plakátovací kampaň (dále jen „kampaň“).

3.     Pokud je objednávka vystavená objednatelem, vždy musí obsahovat pravdivé údaje o názvu popřípadě jménu objednatele, dále jeho sídlo, IČ, počet a velikost plakátů, název kampaně, dobu jejího trvání (od – do) a lokalitu (město), podpis a případně razítko a DIČ.

4.     Dle podmínek smlouvy jsou plakátovací plochy (dále jen „plochy“) převážně, desky, válce nebo jinak tvarovaná zařízení, na která se vylepují plakáty. K výlepu jsou přijímány plakáty pouze základní řady fomátu „A“ s následujícími rozměry: A4: 210×297 mm, A3: 420×297 mm, A2: 420×594 mm, A1: 841×594 mm, A0: 841×1189 mm. Plakáty lepí zhotovitel na plochy vždy tam, kde je volné místo.

5.     Kontaktní údaje, platné informace o cenách, případných dalších podmínkách, rozvrh výlepových dnů, umístění plakátovacích ploch, provozovnách, zveřejňuje zhotovitel na svých internetových stránkách www.plakatymb.cz, www.plakaty-mb.cz

 

II.   Výlep plakátů a plakátovací kampaně

1.     Dodavatel vždy přijímá objednávky kampaní na svých provozovnách a dále také v místech k tomu určených (dále jen „sběrná místa“).

2.     Výlepovým dnem je standardně neděle. Dále si dodavatel vyhrazuje právo provést výlep plakátů v odůvodněných případech i mimo standardní výlepový den, nejpozději však do třetího dne následujícího po standardním výlepovém dni.

3.     Pokud je standardní výlepový den nebo den uzávěrky příjmu plakátů státem uznaný svátek, vyhrazuje si zhotovitel právo změny standardního výlepového dne nebo dne uzávěrky příjmu plakátů na jiný termín, obvykle nejbližší následující nebo předcházející den.

4.     Dodavatel si vyhrazuje právo stanovit i další standardní výlepové dny.

5.     Dodavatel je schopen učinit expresní výlep plakátů, za což je považován výlep plakátu objednatele i v jiný než standardní výlepový den. Učiní tak pouze po předchozí dohodě s objednatelem a za příplatek dle ceníku platného v den přijetí objednávky.

6.     Uzávěrka příjmu objednávek s výlepem ve standardní výlepový den je stanovena dodavatelem na dva pracovní dny před standardním výlepovým dnem, tj. většinou ve čtvrtek, a to v 16:30 hodin.

7.     Pokud dodavatel přijal objednávky („plakáty pro kampanň“) až po termínu uzávěrky stanoveném v bodě 2.6., vylepí je dodavatel až v příštím standardním výlepovém dni nebo po dohodě s objednavatelem expresně za příplatek, a to i na úkor případného zkrácení doby trvání kampaně.

8.     Výlep plakátů je možné objednat pouze na aktuální plný počet plakátovacích ploch, které provozuje společnost JMB plus, s.r.o..

 

III.   Platební podmínky a ceny, storno poplatky a speciální služby

1.     Dodavatel vždy přijímá úhradu ceny kampaně předem a to obvykle v hotovosti, bankovním převodem nebo poštovní poukázkou. Cena je vypočítána dle aktuálního ceníku platného v den přijetí objednávky nebo dle ceny stanovené písemnou smlouvou mezi objednatelem a dodavatelem. Ceny obvykle stanovuje dodavatel v Kč.

2.     Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je den přijetí hotovostní platby nebo den zahájení kampaně – podle toho, co nastane dříve.

3.     V případě prodlení s úhradou ceny kampaně se sjedná smluvní pokuta, která je ve výši 0,5% z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Objednatel uhradí dodavateli veškeré náklady spojené s případným vymáháním neuhrazené ceny kampaně včetně nákladů na právní zastoupení a nákladů soudního či obdobného řízení.

4.     Dnem přijetí úhrady ceny kampaně se rozumí den přijetí hotovosti dodavatelem nebo připsání ceny na dodavatelův bankovní účet.

5.     Dodavatel si vyhrazuje právo stanovit příplatky za pořízení fotodokumentace vylepených plakátů, expresní výlep, speciální umístění plakátů, výlep více plakátů vedle sebe a další nadstandardní služby. Umístění plakátů přímo na vybrané plochy a dodatečné pořízení seznamu vylepených plakátů dodavatel nezajišťuje.

6.     Požadavky objednatele na služby uvedené v bodě 3.5 je možno dohodnout individuálně, a to vždy výhradně jen v písemné objednávce. Jiné než takto sjednané požadavky nebudou brány dodavatelem na zřetel.

7.     Dodavatel má výhradní právo v ceníku stanovit nejnižší možnou cenu kampaně, aby pokryl své náklady spojené s její realizací. Taková cena je minimální.

8.     Dodavatel účtuje za výlep plakátů vždy v násobcích 7 dnů (pondělí až neděle). Není možné objednat (účtovat) polovinu týdne.

9.     Cena uvedená v ceníku dodavatele v den přijetí objednávky od objednatele je sjednanou cenou za poskytnutou službu, není-li mezi dodavatelem a objednatelem písemně sjednána jiná cena.

10.  Cena za výlep plakátů s tématem politických kampaní se sjednává individuálně.

11.  Objednatel je oprávněn zrušit svoji objednávku pouze za předpokladu, že dodavatel ještě nezahájil výlep plakátů. V případě tohoto zrušení objednávky se objednatel zavazuje zaplatit dodavateli 50% z celkové ceny kampaně. Pokud dodavatel již zahájil výlep plakátů nelze objednávku zrušit a objednavatel je povinen dodavateli zaplatit celou cenu kampaně. Nedodá-li objednatel ve sjednaný termín sjednaný počet plakátů pro kampaň, je dodavatel oprávněn posunout termín zahájení kampaně a kampaň zkrátit bez nároku na snížení ceny.

 

IV.   Záruky a reklamace

1.     Dodavatel realizuje zakázky v souladu s těmito podmínkami, případně v souladu s dalšími písemnými ujednáními s objednatelem.

2.     Dodavatel se zaručuje objednateli, že provádí průběžnou kontrolu stavu vylepených plakátů. Poškozené plakáty dodavatel opravuje, avšak pouze tehdy, dodá-li objednatel dodavateli s objednávkou zároveň náhradní plakáty pro zajištění těchto oprav – nejméně 10% navíc na každý týden trvání kampaně. Opravy plakátů provádí dodavatel bezplatně. Nedodá-li objednatel dodavateli náhradní plakáty v souladu s tímto bodem podmínek, pak ztrácí nárok na bezplatnou opravu plakátů po dobu trvání kampaně, nárok na případnou slevu z ceny nebo náhradu škody.

3.     Dodavatel zajišťuje opravu poškozených plakátů nejpozději do 48 hodin od vlastního zjištění nebo ve stejné lhůtě od nahlášení objednatelem.

4.     Plakáty dodané objednatelem musí být v provedení snášejícím promáčení. Barvy tisku musí být takové, aby vzdorovaly po celou dobu trvání kampaně běžným chemickým látkám obsaženým v používaných lepidlech a vlivu počasí. Nemají-li plakáty tuto kvalitu, je objednatel povinen toto oznámit dodavateli písemně v objednávce. Kampaň pak bude realizována na základě zvláštní objednávky se specifickými podmínkami zhotovení, případně může dodavatel realizaci takové kampaně odmítnout.

5.     Dodavatel vrátí po skončení kampaně nepoužité plakáty, pokud o to objednavatel předem písemně požádá v objednávce.

6.     Pokud objednatel požádá dodavatele o vyhotovení seznamu plakátovacích ploch s vylepenými plakáty až dodatečně (nikoliv přímo v objednávce), je dodavatel oprávněn účtovat za dodatečné vyhotovení takového seznamu náhradu administrativních nákladů až do výše 10% z ceny kampaně, nejméně však Kč 100,– bez DPH.

7.     Reklamace týkající se provedení kampaně musí objednatel uplatnit pouze v průběhu objednaného trvání kampaně a pouze písemně (dopisem, e-mailem) s uvedením přesného popisu a místa závady (identifikace plochy, ulice, město). Na reklamace uplatňované po skončení objednaného trvání kampaně nebude dodavatelem brán zřetel, nebude-li dodavatel v průběhu kampaně prokazatelně písemně upozorněn na závady v provedení, má se za to, že kampaň byla provedena řádně dle sjednaných podmínek.

8.     V případě, že nebude možné využít některé plochy po část nebo po celou dobu objednaného trvání kampaně, dodavatel o tom informuje objednatele do 48 hodin po zjištění písemně, e-mailem nebo telefonem a nabídne objednateli náhradní plochy k výlepu. Objednatel použití náhradních ploch dodavateli písemně potvrdí. Pokud dodavatel zjistí uvedenou skutečnost v den výlepu nebo později, řeší situaci výlepem na náhradní plochy ihned a opět uvedeným postupem informuje objednatele. Jestliže objednatel s realizovaným řešením bude souhlasit, nebo do 24 hodin od převzetí sdělení písemně dodavateli nesdělí svůj nesouhlas s tímto náhradním řešením, považuje se způsob realizace kampaně z titulu použití náhradních ploch za bezchybný.

9.     S odkazem na bod 4.7 objednatel a dodavatel výslovně sjednávají, že kampaň je řádně bez chyb provedena a předána okamžikem vylepení plakátů. Také výslovně potvrzují, že sjednaná kampaň se považuje za bezvadnou kromě případů, kdy v průběhu sjednané doby kampaně objednatel písemně prokáže nedostatky v provedení kampaně. V takovém případě má objednatel právo na případnou slevu z ceny dle bodu 5.3, 5.4 a 5.5 těchto obchodních podmínek.

 

V.   Odpovědnost za škody a vyloučení konkurence

1.     Dodavatel odpovídá za realizaci kampaní v souladu s těmito podmínkami kromě případů vandalismu nebo událostí vyšší moci.

2.     Za obsah plakátů nese plnou odpovědnost objednatel. Pokud je obsah plakátů v rozporu s platnými právními předpisy České republiky nebo smluvními ujednáními dodavatele s třetími osobami, může dodavatel realizaci kampaně odmítnout bez nároku objednatele na slevu z ceny nebo náhradu škody.

3.     Zda-li v průběhu objednaného trvání kampaně dojde k poškození vylepených plakátů a dodavatel neprovede nápravu škody do 48 hodin v souladu s kapitolou 4. těchto podmínek, je povinen poskytnout objednateli slevu.

4.     Sleva je dána dle bodu 5.3  a vypočítává se vynásobením počtu dnů, po které poškození trvalo, počtu poškozených plakátů a cenou jednoho plakátu na jeden den podle ceníku platného v den přijetí objednávky. Počet dnů se počítá ode dne nahlášení závady objednatelem nebo ode dne zjištění dodavatelem do dne odstranění závady nebo uplynutí objednané doby trvání kampaně, podle toho, co nastane dříve. Současně platí ustanovení bodu 4.2 těchto podmínek.

5.     Pokud cena kampaně byla již objednatelem uhrazena, poskytne dodavatel objednateli slevu z příští kampaně nebo vrátí objednateli hodnotu vypočtené slevy po skončení trvání kampaně zpět.

6.     Vyloučení konkurence není dohodnuto. Dodavatel nezaručuje objednateli, že na ploše nebudou umístěny plakáty konkurenčních produktů. Dodavatel se však v rámci svých možností bude snažit konkurenční výrobky oddělit.

 

VI.   Závěrečná ustanovení

1.     Případné obchodní spory budou řešeny především jednáním dodavatel a objednatele. Nedojde-li k dohodě, bude spor rozhodován místně příslušným soudem.

2.     Objednáním kampaně objednatel vyjadřuje, že se seznámil s těmito podmínkami a souhlasí s jejich zněním.

3.     Smlouva o výlepu plakátů je platně uzavřena v okamžiku přijetí objednávky vystavené objednatelem v souladu s těmito obchodními podmínkami v platném znění.

4.     Dané podmínky jsou platné od 7. srpna 2015 a řídí se jimi objednávky přijaté od tohoto data.